WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

WhatsApp’ı gözden düşürecek yeni uygulama! Rekabet kızışıyor

Günlük hayatta yakın çevre ile iletişimde sıklıkla tercih edilen mesajlaşma uygulamaları arasında yer alan WhatsApp ve Telegram’ın yeni hamleler yapmasını gerektirecek bir mesajlaşma uygulaması daha kullanıcılarla buluşmaya hazırlanıyor. Twitter’ın …

Spotify için kritik soruşturma

Küle “Spotify hakkında başlattığımız inceleme, kültürel üretimin adil koşullarda sürdürülebilmesi açısından büyük önem taşıyor” dedi.

OPPO’dan akıllı telefonlara yapay zeka devrimi

OPPO, Breeno isimli yapay zekâ asistanına entegre ettiği “derin yürütme” özelliğiyle dikkat çekiyor. Bu sistem, kullanıcıların yalnızca tek bir cümle yazarak profesyonel raporlar oluşturmasına olanak tanıyor. Şirketin geliştirdiği AndesGPT ve ColorOS …

Bu uygulamayı telefonunuzdan hemen silin: Binlerce kişinin verileri ifşa edildi

Binlerce kişinin telefonlarını gizlice izlediği iddia edilen Catwatchful adlı casus yazılımının, güvenlik açıkları nedeniyle kullanıcı ve mağdur verilerini ifşa ettiği belirlendi. Uygulamanın çocuk takip programı maskesi altında çalıştığı ancak …

Sıfır otomobillerde yeni fiyat dönemi başladı

Döviz kurundaki dalgalanma ve yükselen maliyetler, otomobil fiyatlarını yeniden şekillendirdi. Distribütörler, Temmuz 2025 itibarıyla güncellenen fiyat listelerini yayımladı.

Arkham Knight DLC’si Batman hayranlarını çileden çıkartmaya devam ediyor

Rocksteady Studios’un imzasını taşıyan Batman: Arkham Knight, on yıl önce piyasaya sürülmesine rağmen hâlâ tartışılmaya devam ediyor. Oyunun onuncu yıl dönümünü kutlamak amacıyla Rocksteady’nin X platformunda yaptığı paylaşım, hayranlar arasında uzun …