Türkiye’nin dev market zincirinden radikal karar!

Tarım Kredi Kooperatif Marketinden Yeni Hedefler ve Değişim Hamlesi

Tarım Kredi Kooperatif Market Genel Müdürü (TK KOOP ) Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi. Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul’da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul’da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.

Yeniliklere Yol Açan İsim Değişikliği

Logo değişikliğine değinen Halepli, “Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; ‘Çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.’ diye. Bu yolda ilerliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, “Biz Türkiye’deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul’da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde ’50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun’ diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye’de ‘Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.’ diyebilen tek markayız.” şeklinde konuştu.

Çiftçiyi Destekleme Misyonu

Türkiye’nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, “Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: Perakendede bir kriter vardır ‘mağaza başına ortalama ciro.’ Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda ‘indirim marketleri’ arasında ikinci sıradayız.” diye konuştu.

Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.

Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, “Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var.” dedi.

Related Posts

Orta Doğu’daki gerilim piyasaları vurdu: Küresel piyasalar haftaya temkinli başladı

Orta Doğu’da artan gerilim tüm dünyada risk algısının yükselmesinde etkili olurken, ABD’nin İran’a doğrudan askeri müdahalesinin ardından, küresel piyasalar haftaya karışık bir seyirle başladı.

İki ülkeye daha uçak seferleri iptal edildi

2023 yılının Ekim ayında Hamas’ın İsrail’e düzenlediği saldırı sonrası İsrail’in Gazze Şeridi’ne yönelik saldırılarında 50 binden fazla Filistinli hayatını kaybederken, savaş her geçen gün çevre ülkelere de sıçradı. İsrail, kendine tehdit olrak …

Bankada parası olanlar dikkat: Merkez Bankası’ndan Türk lirası için yeni hamle

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 1 aydan uzun vadelerde değişken faizli TL mevduat hesabı açılabilmesine imkan sağlanmasına karar verdi.

Ünlü döner zinciri iflasın eşiğinde: Konkordato ilan etti!

Türkiye genelinde 250’yi aşkın şubesi bulunan Ekrem Coşkun Döner, yaşadığı mali darboğaz nedeniyle konkordato ilan etti.

TCMB’den yeni adım: 1 aydan uzun vadeli değişken faizli mevduata izin verildi, KKM’de zorunlu karşılık oranı yükseltildi

TCMB, TL’ye geçişi desteklemek için düzenlemelere gitti. 1 aydan uzun vadeli değişken faizli mevduata izin verildi, KKM’de zorunlu karşılık oranı yükseltildi

İstanbul’daki fabrikasını sattı, Türkiye’den ayrıldı!

Avusturya merkezli ambalaj devi Rondo, ekonomik belirsizlik, yüksek enflasyon ve artan sendikal talepler nedeniyle Türkiye’den çekilme kararı aldı; kaynaklarını Avrupa’daki tesislerine kaydıracak.