Facebook kullanımını artırmak için garip öneri: Arkadaş listelerini sıfırlamak

Mark Zuckerberg, Facebook’un Kullanıcı Etkileşimini Artırmak İçin Radikal Bir Fikir Öne Sürdü

Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in, 2022 yılında Facebook’un kullanıcı etkileşimini artırmak adına radikal bir fikir ortaya attığı ortaya çıktı. Anti tröst davası sırasında ortaya çıkan şirket içi e-postalar, Zuckerberg’in insanların arkadaş listelerini tamamen silmenin platformdaki etkileşimi artırabileceğini düşündüğünü gösteriyor.

Yardımcı editör Alex Heath, mahkeme salonunda Zuckerberg’in ifadelerini takip ederken, CEO’nun “herkesin arkadaş listesinin sıfırlanması” fikrini gündeme getirdiğini belirtti. Zuckerberg, Facebook’un kültürel öneminin giderek azaldığından duyduğu endişeyi dile getirerek, bu değişimin kullanıcıların platformu daha aktif kullanmasını sağlayabileceğini ifade etti.

Ancak, böyle bir hamlenin kullanıcı kaybına yol açabileceğini fark eden Zuckerberg, daha küçük bir ülkede test ederek kademeli bir uygulama önerdi. CEO’nun e-postalarındaki ifadeler, Instagram ve WhatsApp’ın başarılı olsa bile Facebook’un tökezlemesi halinde Meta’nın büyük bir zorluk yaşayacağını düşündüğünü gösteriyor.

Business Insider’ın haberine göre, Facebook Başkanı Tom Allison, Zuckerberg’in önerisinin uygulanabilir olup olmadığından emin olmadığını dile getirdi. Facebook arkadaşlarının Instagram’daki rolü nedeniyle böyle bir değişimin riskli olabileceğini savundu.

Zuckerberg ayrıca, profilleri bir takip modeline dönüştürmenin ne kadar zahmetli olacağını sorguladı. Pazartesi günü Federal Ticaret Komisyonu avukatının mahkemede kendisine bu fikri hatırlatması üzerine CEO, “Anladığım kadarıyla bunu asla yapmadık” şeklinde yanıt verdi.

Facebook, Popülerlik Sorununa Çözüm Arıyor

Meta’nın Facebook’un azalan popülerliği konusunda endişeli olduğu artık net bir şekilde gözlemleniyor. Zuckerberg’in arkadaş listelerini tamamen sıfırlama önerisi hayata geçmemiş olsa da, şirket haber akışlarını arkadaş odaklı hale getiren yeni bir sekme ekleyerek kullanıcı deneyimini değiştirdi.

Zuckerberg, Ocak ayında yaptığı açıklamada, şirketin 2024 yılı itibarıyla Facebook’un orijinal sosyal ağ kimliğine daha fazla odaklanacağını belirtti. Meta’nın bu değişimlerle platformun eski etkileşim seviyelerini yeniden yakalayıp yakalayamayacağı ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

Related Posts

Apple Watch Ultra 3 ve SE 3 geliyor! İşte özellikleri

Apple, bu sene Watch Ultra 3 ve SE 3 modellerini piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Yeni cihazların Series 11 ile birlikte Eylül ayında tanıtılması bekleniyor. Şirket, 2024 yılında Apple Watch Ultra modelinde yalnızca yeni bir renk seçeneği sunmuş ve …

Epic Games’in yeni ücretsiz oyunu belli oldu: Peki haftaya ne var?

Steam‘e oranla halen uygun fiyat politikası ve ücretsiz oyunlarla ilgi çeken Epic Games Store, şu ana kadar çok sayıda kullanıcıyı platformuna çekmeyi başardı. Günümüzde ise, her hafta bir ya da iki farklı oyunu kullanıcılara ücretsiz olarak …

YouTube, 10 yıl aradan sonra video oynatıcısının tasarımını değiştiriyor: İşte görünümü

YouTube, tam 10 yıl aradan sonra video oynatıcısında kapsamlı bir tasarım değişikliğine gitmeye hazırlanıyor. Dünyanın en büyük video paylaşım platformu, web sürümü için yeniden tasarlanmış bir video oynatıcısı devreye almaya başladı. Ancak …

iPhone 17 serisinde RAM artışı olmayabilir!

Apple, iPhone 17 serisinde beklenen RAM artışını gerçekleştiremeyecek. Şirketin tedarik zincirinde yaşanan kısıtlamalar ve artan üretim maliyetleri nedeniyle, 12 GB RAM yükseltmesinin tüm modellere uygulanması iPhone 18 serisine ertelendi. iPhone …

Motorola Razr 60 ve 60 Ultra tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatları

Motorola, yeni katlanabilir akıllı telefonlarını tanıttı. Razr 60 ve Razr 60 Ultra isimli modeller, tasarım, ekran, performans ve yapay zeka gibi alanlarda önemli yükseltmelerle geliyor. Motorola Razr 60 Ultra özellikleri Razr 60 Ultra …

Zuckerberg, uğruna 1 milyar dolar harcadığı Instagram’ı hiç sevmemiş!

Instagram uzun yıllar boyunca Facebook’un üvey çocuğu gibi, kötü bir arayüz ve çok yetersiz özelliklerle çalıştı. Meğer bu ilgisizliğin nedeni, büyük patron Zuckerberg’in uygulamayı hiç sevmemesiymiş.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir