Regeneron, 23andMe’nin Kişisel Genom Hizmeti ve Toplam Sağlık Hizmetleri Birimlerini Satın Alacak
Regeneron, 400 milyon dolara Lemonaid Health’i bünyesine katmış olsa da, tele sağlık girişimi Lemonaid Health satın almaya dahil edilmeyecek ve kapatılacak.
Regeneron’un Başkanı Dr. George Yancopoulos, “23andMe’nin insanlara DNA’larını tanıma ve sağlıklarını iyileştirme misyonuna katkıda bulunabileceğimize inanıyoruz” sözleriyle satın almaya ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Ayrıca bu adımın, Regeneron’un sağlık ve iyilik halini geliştirme çabalarına katkı sağlayacağını vurguladı.
Satın alma işlemi henüz tamamlanmadı. Anlaşmanın yürürlüğe girmesi için ABD Missouri Doğu Bölgesi İflas Mahkemesi’nin onayı bekleniyor ve işlemin 2025’in üçüncü çeyreğinde tamamlanması planlanıyor.
23andMe, özellikle evde DNA testi kitleriyle tanınıyor ve geniş kitlelere ulaşıyordu. Kullanıcılar, bu kitler aracılığıyla aile geçmişleri ve genetik yapıları hakkında bilgi edinebiliyorlardı. 2021 yılında özel amaçlı satın alma şirketiyle birleşerek halka arz olan şirket, yaklaşık 6 milyar dolar değerlemeye ulaşmıştı.
VERİLER SIZDIRILDI
Ancak şirket, halka arz olduktan sonra sürdürülebilir gelir elde etmekte zorlandı ve araştırma ile tedavi alanlarında beklenen başarıyı yakalayamadı. Ayrıca 2023 yılında yaklaşık 7 milyon müşteriye ait verilerin sızdırılması, şirketin itibarını ciddi biçimde zedeledi.
Satın alma sürecinde, tüm teklif sahiplerinin 23andMe’nin gizlilik politikalarına uyması zorunlu hale getirildi. Ayrıca mahkeme tarafından atanan bağımsız bir Tüketici Gizliliği Gözetmeni, anlaşmayı inceleyerek 10 Haziran’a kadar rapor sunacak.
23andMe Yönetim Kurulu Başkanı Mark Jensen, “Bu işlem, şirketin misyonunu sürdürürken müşterilerin genetik verileri üzerindeki gizlilik, seçim ve onay haklarını da koruyacak” dedi.
ŞİRKETTE 15 MİLYON KİŞİNİN VERİSİ MEVCUT
2007 yılında kurulan ve adını insan vücudundaki 23 kromozom çiftinden alan şirket, 15 milyondan fazla müşteriye genetik test hizmeti sundu. Kullanıcıların çoğu, araştırmalara katılmayı kabul etmişti. Ancak şirketin değerlemesi, 2021’deki 6 milyar dolarlık zirveden sonra hızla düştü. Özellikle 2023 yılında 7 milyon kişinin verilerinin sızdırıldığı büyük veri ihlali, bu düşüşte etkili oldu.